Relance fase 1 : Low Profile op sociale media

Dit kunnen we vanwege de KBBF niet opleggen.

Toch raden we dit ten stelligste aan, voor de heel eenvoudige reden dat beeldmateriaal op sociale media de ideale manier is om al dan niet flagrante overtredingen tegen het protocol vast te stellen. In sommige gevallen is het voor een leek absoluut moeilijk, zo niet onmogelijk, om te analyseren of foto’s nu bij de landing, voor of na, al dan niet tijdens de vaart zijn genomen.

Hierdoor riskeert de perceptie te ontstaan dat sommigen toch met meerdere dan twee personen aan boord varen of dat sommigen geen mondmasker dragen waar misschien wel aangewezen, om maar enkele voorbeelden te noemen.

Net daarom denken we vanuit de federatie dat het toekomstgericht wijzer is op dit moment niet teveel beeldmateriaal, noch te uitgebreide commentaren te plaatsen op sociale media.

INDIEN JE TOCH WIL COMMUNICEREN VIA SOCIAL MEDIA, PROBEER DAN ONZE INSPANNINGEN, HET OPVOLGEN VAN DE MAATREGELEN UITDRUKKELIJK IN DE VERF TE PLAATSEN.

• Lees zeker aandachtig de circulaire DGLV
  • Zorg dat u deze steeds bij heeft tijdens de uitvoering van de vaart.
  • Volg de voorwaarden goed op want de opvolging hiervan zal zeer bepalend zijn voor verdere evolutie naar het commerciële varen toe.

Een reactie achterlaten