Persbericht – Incident luchtballon over Brussels airport

Vanuit de Koninklijke Belgische Ballonvaart Federatie wensen wij, en onze achterban, ons te distantiëren van het voorval dat deze ochtend plaatsvond, waarbij een luchtballon laag over de landingspiste van Brussels airport vaarde. Dit meldt ons de ondervoorzitter en woordvoerder van de federatie Yves Lannoy.

Op heden is ballonvaren niet toegelaten met publiek omwille van de Covid-19 restricties en ook binnen de CTR van Zaventem gelden steeds zeer strikte beperkende regels voor recreatieve luchtvaartuigen zoals ballonnen. Normaal gezien is deze zone verboden gebied.

Wat er zich deze ochtend afspeelde bij de betrokken ballonvaarders kunnen wijzelf onmogelijk inschatten. Indien er dus al dan niet overtredingen zijn gebeurd zal verder onderzoek van overheidswege moeten uitwijzen.
Vanuit de Belgische Ballonvaart Federatie betreuren we dan ook dat onze passie op deze manier de revue moet passeren.

Paswoord vergeten?

Word lid